Helmi Badoi – tuhattaituri Seinäjoelta!

Helmi Badoi

Helmi Badoi muistaa haaveilleensa kosmetologin ammatista pikkutytöstä alkaen ja hän onkin työskennellyt kauneusalalla jo 14-vuotiaasta saakka, aloittaen ripsien ja kynsien parissa. Kosmetologin tutkinnon Helmi  suoritti kolme vuotta sitten.

Yrittäjyyden Helmi aloitti jo ennen kosmetologiksi valmistumistaan, ensin kevytyrittäjänä ja hieman myöhemmin hän on perusti oman yrityksensä Beauty Lashes by Badoi Ky:n 

Helmiä voisi luonnehtia ”ikuiseksi opiskelijaksi”. Kosmetologin tutkinnon lisäksi Helmi on valmistunut media-assistentiksi ja suorittanut yrittäjän ammattitutkinnon, tapahtumatuotannon koulutuksen ja onpa hän ennättänyt valmistua myös erikoiskosmetologiksi. Huh! Helmi on ehtinyt todella paljon 29-vuotiaaksi!

Rakastan opiskelua ja itseni kehittämistä. Olen osallistunut yli 70 erilaiseen kauneusalan koulutukseen, mikä kuvastaa haluani pysyä ajan tasalla alan uusimmista taidoista ja tekniikoista.

Tavoitteeni on erottua joukosta tarjoamalla asiakkaille ainutlaatuisia ja ajankohtaisia palveluita, jotka perustuvat innovatiivisiin uusiin menetelmiin.

Olen erikoistunut ripsienpidennyksiin, jotka ovat aina olleet intohimoni.

Haittaa ei varmasti ole Helmin monipuolisesta työkokemuksestakaan, onhan hän ennättänyt toimia valokuvaajana, puhelinmyyjänä, kokkina, tarjoilijana, myyntipäällikkönä sekä kauneusalan opettajana.

Helmi Badoi
Helmi Badoi rakastaa opiskelua ja itsensä kehittämistä.

Helmi Badoi on kansainvälisen tason ripsikouluttaja

Oman kauneushoitolayrityksensä ohella Helmi toimii myös kouluttajana.

Aloitin ripsikouluttajana vuonna 2016 ja olen suorittanut virallisen kouluttajan sekä tuomarin koulutukset. Lisäksi olen kilpaillut kansainvälisesti ja saavuttanut hyviä tuloksia.

Ripsikoulutusten lisäksi Helmi kouluttaa myös asiakaspalvelua ja myyntiä.

Opin myynnin perusteet jo 14-vuotiaana aloittaessani sinnikkäänä lehtimyyjänä. Myyntitaitoni kehittyivät edelleen työskennellessäni tulosvastuullisena myyntipäällikkönä.

Olen aina asettanut itselleni korkeita tavoitteita ja kallis makuni on osaltaan motivoinut minua pyrkimään parhaaseen mahdolliseen suoritukseen.

Tavoitteiden saavuttaminen on ollut minulle vahva motivaattori myynnissä onnistumiseen ja menestymiseen.

Helmi Badoi
Helmi Badoi on valmis paljastamaan kollegoilleen myynnin salat!

Helmi Badoi ja 5 lisämyynnin estettä

Esityksessään Kaunista ja Kannattavaa -verkkotapahtumassa Helmi Badoi paneutuu lisäpalveluiden myyntiin. Hänen oman yrityksensä liikevaihdosta 25 % tulee juuri lisäpalveluiden tarjoamisesta asiakkaille.

Moni kauneusalan ammattilainen ja yrittäjä ei kuitenkaan tarjoa lisäpalveluita asiakkaalleen. Mistä tämä voisi johtua? Helmi listaa minulle nopeasti viisi syytä!

Lisämyynnin haasteet voivat johtua useista tekijöistä. Yksi merkittävimmistä on se, että asiakkaat saattavat kokea lisäpalvelut liian kalliiksi suhteessa saamaansa hyötyyn. Tämä korostaa ammattilaisen roolia perusteluiden antajana – asiakkaalle ei välttämättä ole kerrottu riittävän selkeästi, miksi kyseinen lisäpalvelu olisi juuri hänelle tarpeellinen ja hyödyllinen.

Toinen haaste voi liittyä siihen, että ammattilainen ei ole erikoistunut tarjoamiinsa lisäpalveluihin, jolloin ne jäävät enemmän sivutuotteiksi ilman vahvaa arvolupausta. Tämä voi heijastua myyntiin ja asiakkaan saamaan kokemukseen.

Lisäksi osa asiakkaista saattaa elää tiukoilla budjeteilla, jolloin lisäpalveluihin ei yksinkertaisesti ole taloudellisia resursseja. Tässä tilanteessa hintojen ja palvelujen arvon viestiminen korostuu entisestään.

Paikkakuntakohtaiset erot vaikuttavat nekin lisämyyntiin. Esimerkiksi pienemmissä ja maaseutumaisemmissa kunnissa asiakkaat eivät välttämättä käytä kauneudenhoitoon yhtä paljon rahaa kuin suurissa kaupungeissa, joissa ostokynnys lisäpalveluille saattaa olla matalampi. Tämä on kokemukseni mukaan selkeästi havaittavissa.

Yksi usein mainittu haaste on myös se, ettei ammattilainen uskalla tarjota lisäpalveluita aktiivisesti tai osaa esittää niitä asiakkaalle oikein. Esimerkiksi kysymys “Tehdäänkö kulmat?” voi helposti johtaa kieltävään vastaukseen, jos asiakas ei tiedä tarkalleen, mitä hyötyä palvelusta olisi. Tämän vuoksi lisäpalveluiden esittelyssä on tärkeää keskittyä selkeään viestintään ja asiakaskohtaisten tarpeiden esiin tuomiseen.

Kaunista ja kannattavaa 2025

Tule sinäkin mukaan vuoden 2025 Kaunista ja Kannattavaa -verkkotapahtumaan 11.-12.2. kuulemaan Helmiä! Hänen esityksensä lisäpalveluiden myymisestä on innostavaa kuultavaa! Helmi todella tietää, mistä hän puhuu.

Esityksessään Helmi jakaa käytännönläheisiä ohjeita, joilla sinäkin voit kasvattaa lähes kuluitta liikevaihtoasi! Tapahtumaamme osallistuminen on sinulle veloituksetonta.

Käy lunastamassa ilmainen lippusi tapahtumaan täällä.  

Hannele Aallos

Artikkelin kirjoittaja on Kaunista ja Kannattavaa -verkkotapahtuman tapahtumajärjestäjä.

Esiintyjäksi vuoden 2026 tapahtumaan?

Onko sinulla asiantuntijuutta ja erityisosaamista, jota haluaisit jakaa kauneudenhoitoalan toimijoille? Välittömästi vuoden 2025 tapahtuman jälkeen aloitamme vuoden 2026 esiintyjien buukkaamisen. Jos haluat olla mukana, lähetä vapaamuotoinen sähköposti hannele.aallos(at)baroque.fi

Voit olla kiinnostunut myös näistä